Het kraken van een apple apparaat om extras te kunnen doen. Zoals gratis betaalde apps installeren. Is illegaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat geen ander woord voor untethered? Je hebt tethered en untethered jailbreak. De 1e is de jailbreak waarbij je itunes nodig hebt als iphone opgestart moet worden. De 2e niet. Tethered is meestal de 1e jailbreak, dus als apple net een update gedaan heeft. De meeste mensen wachten op de untethered. Jouw 'losse jailbreak' zeg maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los jailbreaken is je telefoon kraken (jailbreaken) zonder tussenkomst van een pc. Een paar firmwareversies (vroeger) waren te kraken door simpelweg een site te bezoeken; www.jailbreakme.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jailbreaken is niet illegaal. Het gratis downloaden van apps is wel illegaal. Je hebt verschillende versies van jailbreaken, zoals iemand hiervoor al heeft genoemd. Mocht je willen jailbreaken, neem dan de untethered versie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ios is I Operating System
jailbreaken is dat je de apps gratis ken downloaden
een soort hacken
beetje vergelijkbaar als je de rivaal neemt (android)
het android os is te rooten en dan ken je dr meer mee een beetje vergelijkbaar met administratie rechten op je computer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jailbreaken...
Er zijn inderdaad al een paar goede antwoorden gegeven.

1 nog extra functie is dat je de iOS apparaat kunt kunt unlocken tijdens jailbreaken, dit houdt dus in dat je hem dan op elke provider kunt gebruiken.

Ook kun je extra functies toe voegen, stel je hebt een iPhone 2g, dan kun je dus bijvoorbeeld een springboard achtergrond weer laten geven ,en een iPhone4 dock.. dat soort dingen.

Ik heb de mijne ook jailbroken, en het opent de telefoon voor meer functies. ik denk dat het vooral handig is als je een wat oudere hebt, en toch "nieuwe" functies wilt die niet meer voor jou iOS zijn ( ik draai op mijn iPhone 2g iOS 3.1.3, daar is geen ondersteuning meer voor, maar toch kan ik een hoop dingen wel, die anders niet konden, zoals bijvoorbeeld batterij percentage) let echter wel, functies toevoegen die niet in je standaard iOS zitten kunnen je apparaat langzamer maken. dit omdat het iOS niet gemaakt is om dit te doen, en dus extra programmatuur nodig heeft om het uit te voeren, dit kost CPU kracht en geheugen, en kan dus ook de levensduur van je accu lading verminderen, afhankelijk van wat je gebruikt.

Het is niet per definitie verboden om het te doen..
Maar, gaat je i-device moeilijk doen, en moet je er mee naar Apple, dan heb je geen garantie... mocht ie terug moeten naar Apple is het beter om hem te restoren en dan aan te bieden voor reparatie (als dat mogelijk is natuurlijk)

het gebruik van gekraakte apps is daarintegen WEL "verboden" maar denk dat dat 1 van de redenen is waarom mensen het doen..

Persoonlijk doe ik het ook, omdat ik geen geld uitgeef voor een app waarvan ik niet weet of het wat is... dus download ik een gekraakte om hem te testen, en als ie bevalt koop ik hem.. en gaat de gekraakte de prullenbak in..

Een goede optie in iTunes zou zijn dat je een trial kunt downloaden die het 2 dagen doet ofzo.. :)