VPN
= de afkorting voor:
Virtual Private Network

Een VPN biedt u de mogelijkheid een remote LAN of een aantal telewerkers op een veilige manier (over het Internet) aan uw eigen LAN te koppelen. Door het toepassen van een veilige "tunnel" hoeft de gebruiker niet meer via dail-up verbindingen of huurlijnen een verbinding te maken maar kan van de bestaande Internet verbindingen gebruik worden gemaakt. Uw voordeel zijn de vaste lage kosten van het Internet en verbindingen kunnen vanaf iedere locatie worden gemaakt.

Wat kun je met de optie VPN ?
Remote gebruikers krijgen toegang tot het LAN via het Internet
Toegang is niet meer gebonden aan plaats
Veilige verbinding door toepassing van encryptie
VPN via ADSL/SDSL, kabelmodem of ISDN
Grote besparingen op dial-up en huurlijn verbindingen
Ondersteuning voor meerdere gebruikers over een verbinding

Groet:Zoekertje
(bron: deels Internet,deels eigen kennis)