Wat is VPN?

Op me iPod heb ik bij verbindingen naast wifi een optie VPN. Wat is dit en wat kan ik ermee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

VPN = de afkorting voor: Virtual Private Network Een VPN biedt u de mogelijkheid een remote LAN of een aantal telewerkers op een veilige manier (over het Internet) aan uw eigen LAN te koppelen. Door het toepassen van een veilige "tunnel" hoeft de gebruiker niet meer via dail-up verbindingen of huurlijnen een verbinding te maken maar kan van de bestaande Internet verbindingen gebruik worden gemaakt. Uw voordeel zijn de vaste lage kosten van het Internet en verbindingen kunnen vanaf iedere locatie worden gemaakt. Wat kun je met de optie VPN ? Remote gebruikers krijgen toegang tot het LAN via het Internet Toegang is niet meer gebonden aan plaats Veilige verbinding door toepassing van encryptie VPN via ADSL/SDSL, kabelmodem of ISDN Grote besparingen op dial-up en huurlijn verbindingen Ondersteuning voor meerdere gebruikers over een verbinding Groet:Zoekertje (bron: deels Internet,deels eigen kennis)

Een Virtueel Particulier Netwerk

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtueel_Part...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100