Is ebay betrouwbaar?

op Ebay staan veel goedkope Blackberries & iPhones...
Zijn deze producten ook betrouwbaar en van goede kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

Ebay is zo betrouwbaar als de verkoper met wie je in zee gaat. Over het algemeen is het het beste af te gaan op de reputatie van een verkoper ; hoe dichter in de buurt van de 100 % positief, hoe groter de kans dat ook jij met eze verkoper positieve ervaringen zult hebben.

Over het algemeen vind ik Ebay wel stukken betrouwbaarder dan Marktplaats (in de zin van dat je ook echt de spullen krijgt waarvoor je hebt betaal), maar ik let dan ook redelijk goed op bij wie ik koop - een mogelijkheid die je op Marktplaats helaas niet hebt.

De producten zijn doorgaans gewoon de producten die je in de winkel krijgt, zelfde spul, zelfde kwaliteit, alleen via een ander verkoopkanaal. En dat KAN, als je geluk hebt, een hoop schelen. Maar net als in het echte leven kun je ook een keer pech hebben. Wil je voor wat minder geld de gok niet nemen, dan zul je gewoon naar een winkel moeten. Dan krijg je in elk geval boter bij de vis. Maar in mijn ervaring is Ebay een risico dat je prima kunt nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je moet altijd kijken of iemand veel positieve feedback heeft, dat getal staat onder de naam. Kijk ook hoeveel feedback iemand heeft, (achter de naam, tussen haakjes) iemand met 3 zou ik niet vertrouwen met grote bedragen, maar bij 100 zou ik het wel aandurven. Lees de feedback ook door, kijk vooral waarom in negatief is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De producten zijn betrouwbaar, er staat precies beschreven wat het is. De mensen achter de producten zijn niet altijd betrouwbaar.

Rechtsboven in beeld zie je een aantal procent staan, hoe hoger deze score is, hoe meer mensen tevreden zijn over deze verkoper.

Daarbij is het wel oppassen met het betaalsysteem, paypal, ze zeggen wel dat het veilig is. Maar in praktijk zie het wel eens anders. (kassa over paypal, paar weken terug op tv).

Groet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ebay is betrouwbaar, maar hou wel een gezonde wantrouwen, als bijv een blackberry of een iphone voor € 10 wordt aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ebay is niet betrouwbaar!!
Iemand met veel goede recensies zegt niks. Ze kunnen iemand opgelicht hebben en een klein bedrag terugbetalen als jij een goede recensie schrijft. Of ze maken meerdere accounts en kopen kleine dingen van zichzelf, en geven zichzelf goede reviews.
Dus ebay is niet 100 procent betrouwbaar. Waakzaamheid altijd geboden