Probleem Wifi: gaat steeds weg

Iemand zei dat herstellen het probleem oploste, maar dat heeft maar voor een half uur geholpen.
En als ik een grote app wil downloaden doet hij er 40 min. over. En soms stopt die opeens, dan is de Wifi uitgevallen!!!
AUB kan iemand mij helpen.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is op een iphone 3G.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als wifi vaak wegvalt komt dat meestal doordat er twee apparaten te dicht in elkaars buurt op hetzelfde kanaal zitten. Ik kon geen Youtube kijken op mijn laptop, het stopte telkens. Tot ik ontdekte dat de buren op hetzelfde kanaal zaten. Even inloggen op je wifi apparaat, een ander kanaal kiezen en met een beetje geluk loopt het als een speer. Zie de link.

Zorg er voor,dat zowel de iPhone 3g up-to-date is en dat U de recentste firmware hebt van de router. In 9 van de 10 gevallen,ligt het daaraan. Verder inderdaad de afstand tussen de IPhone en de router..staat de roter helemaal "vrij" ? Allemaal zaken,waar men rekening mee dient te houden.Muren of magnetrons zijn in enkele gevallen de (grote) boosdoeners en ja het klinkt vreemd,maar zelfs Tv's of andere apparatuur kunnen de ontvangst zelfs verminderen. Kortom het is een heel complex onderwerp,waar diverse factoren bij om de hoek kijken. Groet:Zoekertje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100