Probleem Wifi: gaat steeds weg

Iemand zei dat herstellen het probleem oploste, maar dat heeft maar voor een half uur geholpen.
En als ik een grote app wil downloaden doet hij er 40 min. over. En soms stopt die opeens, dan is de Wifi uitgevallen!!!
AUB kan iemand mij helpen.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is op een iphone 3G.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Even de router resetten, en kijk eens hoe ver je van je router afzit. Welk apparaat gebruik je eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt op een probleem wat wij thuis hebben.
Bij ons werkt het resetten van het modem en router vaak niet.
Dan ligt het aan de provider, die heeft dan een slechte DNS server die soms even uitvalt.
Als dat bij jou ook het geval is, moet je contact opnemen met de provider of zelf overwegen om over te stappen op een andere.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wij hebben dit probleem pas sinds kort, maar we gaan wel overstappen op internet via de coax-kabel.
Dan heb je ook veel sneller internet en er zit meer ontwikkeling in dan bij glasvezel (de snelheid van coax groeit sneller dan die bij glasvezel, ik denk dat glasvezel een beetje is 'uitontwikkeld').
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb geen id...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat werkt zeker want dan maak je geen gebruik meer van je wifi verbinding.
Als wifi vaak wegvalt komt dat meestal doordat er twee apparaten te dicht in elkaars buurt op hetzelfde kanaal zitten.
Ik kon geen Youtube kijken op mijn laptop, het stopte telkens. Tot ik ontdekte dat de buren op hetzelfde kanaal zaten.
Even inloggen op je wifi apparaat, een ander
kanaal kiezen en met een beetje geluk loopt het als een speer.
Zie de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg er voor,dat zowel de iPhone 3g up-to-date is en dat U de recentste firmware hebt van de router. In 9 van de 10 gevallen,ligt het daaraan.
Verder inderdaad de afstand tussen de IPhone en de router..staat de roter helemaal "vrij" ? Allemaal zaken,waar men rekening mee dient te houden.Muren of magnetrons zijn in enkele gevallen de (grote) boosdoeners en ja het klinkt vreemd,maar zelfs Tv's of andere apparatuur kunnen de ontvangst zelfs verminderen. Kortom het is een heel complex onderwerp,waar diverse factoren bij om de hoek kijken.

Groet:Zoekertje