Wifi problemen op Iphone 3G IOS 3.1.3.

Hallo mensen,
Ik heb een groot probleem met mijn wifi. Die valt namelijk weg na een paar minuten, dan begint die weer opnieuw met zoeken naar een netwerk.. Zeer vervelend, ik was bezig met apps downloaden.
Hoe kan ik dit fixen?

Toegevoegd na 14 uur:
En op mijn Ipod touch 2G vroeger had ik 0 problemen! Is de Iphone 3G nou echt zó probleem-vol?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Maak je gebruik van betaalde hotspots, zoals die van KPN of T-Mobile, dan kan het voorkomen dat je problemen hebt bij het gebruik. Eén oplossing is het vernieuwen van de DHCP-lease.

1. Ga naar Instellingen > Wi-Fi-netwerken.
2. Tik op het blauwe pijltje naast het gewenste netwerk. Er komt dan meer informatie in beeld.
3. Blader naar beneden en geef aan dat je ‘Vernieuw lease’ wilt uitvoeren.

Nu moet je teruggaan naar de Safari-browser op je iPhone of iPod touch en nogmaals de gebruiksovereenkomst van de betaalde hotspot accepteren, als hierom wordt gevraagd.

Lost dit niet het probleem op, dan moet je verder zoeken. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat de iPhone steeds overschakelt naar het mobiele datanetwerk, terwijl je juist van een Wi-Fi-netwerk gebruik wil maken (omdat dit veel sneller is). Dit kan gebeuren wanneer de draadloze router MAC-adresfiltering gebruikt of wanneer het (WEP-)wachtwoord niet goed is in gevuld.

1. Ga naar Instellingen > Wi-Fi en tik op het blauwe pijltje naast de naam van het netwerk.
2. Tik daarna op ‘Vergeet dit netwerk’.
3. Probeer nu opnieuw verbinding te maken, waarbij je het wachtwoord opnieuw invult.

Als MAC-adresfiltering is ingeschakeld, kun je daar alleen iets aan doen als je toegang hebt tot de instellingen van de draadloze router. Bij betaalde hotspots zul je die toegang niet hebben (maar ze zullen ook vrijwel nooit MAC-adresfiltering gebruiken).

Lees verder via: iPhone-problemen met Wi-Fi-netwerken oplossen - iPhone - iPhoneclub.nl http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/internet/iphone-problemen-met-wi-fi-netwerken-oplossen/#ixzz1HvdtMS6L
(voor al het iPhone nieuws, iPhone apps reviews, iPhone aanbiedingen en iPhone kopen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is vrij groot maar durf ik niet met 100 % zekerheid te zeggen. Succes in ieder geval!
Dit zijn problemen,die meestal ontstaan omdat men dagen achter elkaar de smartphone AAN laten staan. eigenlijk is zo'n apparaat nét een computer,welke gewoon om de boel optimaal te laten functioneren UIT te zetten op de gebruikelijke wijze en vervolgens weer AAN te zetten. In heel veel gevallen ligt daar dé simpelste oplossing,zo niet - ondanks verschillende wifi instellingen/resetten of iets dergelijks- dan komt het probleem gewoon wer terug.

Groet:Zoekertje