Het ingebouwde kompas in de iPhone 3G S (en latere toestellen) toont in welke richting je je beweegt, inclusief de geografische coördinaten van je huidige locatie.

Je kunt kiezen of het kompas naar het magnetische noorden wijst of een correctie voor de afwijking van de magneetnaald, zodat het kompas naar het werkelijke noorden wijst.

Toegevoegd na 7 minuten:
Aanvulling: De iPhone 3GS laat van tijd tot tijd een mededeling zien, dat het kompas opnieuw gekalibreerd moet worden. Het digitale kompas werkt zoals een magnetisch naaldkompas en de nauwkeurigheid ervan kan worden aangetast door magnetische voorwerpen of andere omgevingsinvloeden. Als je de iPhone dichtbij een speaker of de oordopjes van de iPhone houdt, kan de meting onbetrouwbaar zijn. Ook op het dashboard van je auto kan er veel interferentie optreden. Je krijgt vanzelf een melding op het scherm dat je het kompas opnieuw moet kalibreren. Dat werkt als volgt:

Houd de iPhone 3GS in je hand en beweeg het toestel in een 8-figuur totdat het kalibratiescherm weer verdwijnt.

Zit je in de auto, dan hoef je geen 8-figuur uit te voeren: stop de iPhone 3GS is een autohouder of leg deze op het dashboard. Nadat je een aantal bochten met de auto hebt gemaakt wordt de 3GS automatisch gekalibreerd.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Via je coordinaten in het Gps net.