Altijd opbergen zoals je hem gekregen hebt. Ik draai alle snoertjes altijd om mijn hand heen, knijp deze cirkel van draad in het midden naar elkaar toe (waardoor er een soort 8 ontstaat) en doe daar een ijzerdraadje omheen. Dit ijzerdraadje zit altijd om de draad als je hem koopt, maar je kunt de draadjes gebruiken die bij bijvoorbeeld boterhamzakjes zitten.

Als je rookt, berg je kabels dan niet op in de 'rookzone'. Ik heb ooit een telefoon overgenomen van iemand die rookte en al de kabeltjes stonken en waren gelig. Sowieso trekt rook in alle apparaten, ook computers en dergelijke, en deze geur gaat er niet meer uit.