Hoe komt Apple bij de naam ipod?

iPhone snap ik, maar ipad ook... Hoe komen ze er op?

Toegevoegd na 10 minuten:
En iMac?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Apple heeft sinds de succesvolle introductie van de iMac al zijn consumentenproducten het voorvoegsel 'i' gegeven. De 'i' staat voor zoiets als 'internet', 'individueel' of 'interactief', maar duidelijkheid heeft Apple hier nooit over gegeven. 'Pod' is Engels voor 'dop' als in de dop van bijvoorbeeld een walnoot of een ander omhulsel voor zaden, zoals een sperzieboon.

Van de naam van de iPod is ook de term 'podcast' afgeleid, wat een geluidsopname inhoudt, die gedownload kan worden. Een variant hierop is de videopodcast, afgekort tot vodcast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In het nederlands betekent 'pad' blok, een soort elektronisch kladblok dus. Net zoals de phone dus telefoon betekent in het nederlands.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De iMac is de opvolger van Apple's succesvolle computertje de Apple Macintosh, de grijze doos met het mini-schermpje. Deze werd door iedereen Apple Mac genoemd. 'Ik heb een Mac' was net zo natuurlijk als nu 'ik heb een iPhone'. De logische opvolger was de iMac.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apple heeft voor de i gekozen om het individuele van de huidige maatschappij aan te duiden. Ze willen graag het persoonlijke ik benadrukken. (I=Ik) Het zegt ook iets over de relatie van Apple met haar klanten.