Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom kost een streepje op de o (ó) zoveel tekens in een smsje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor telefoon heb je? 60 tekens voor een streepje op de o vind ik een beetje apart..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Se experia x10 mini pro

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zodra je een vreemd teken als ë of ó typt, springt de sms over op Unicode en kun je nog maar 70 tekens in plaats van de gewoonlijke 160 tekens in je sms'je kwijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk dat het per telefoon verschilt, mij mij ziet i het als een teken, streepje of geen streepje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt aan de manier waarop je telefoon het smsje codeert
waarschijnlijk gebruikt jouw telefoon voor gewone letters gewoon de letter om het te versturen, maar zijn er voor speciale tekens meerdere tekens nodig om het te versturen.
Als het echt 60 tekens kost codeert je mobiel het smsje (en dan vooral dat teken) op een hele inefficiënte manier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letters met accenten erop komen vooral voor in landan uit het oosten, die schrijven in die (de islamitische taal) en die worden in Nederlandse telefoons/programma's vertaalt met letters met accenten erop...

Bovendien maakt het telefoonbedrijf er winst op :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding