waarom hoor je bij een mobile telefoon niet dat iemand opgehangen heeft?

wanneer ik bel verbreekt de verbinding wel eens spontaan. en je merkt dat helemaal niet of iemand moet toevallig aan het kletsen zijn. en bij vaste telefoon hoor je dan een geluidje.

is er een manier om op een windows mobile telefoon ervoor te zorgen dat er dan wel een geluidje af gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn Android telefoon hoor ik wel een geluidje (een tuut van een halve seconde) dus technisch gezien is het mogelijk.

Het beste antwoord

Ik kan je niet helpen bij het deel van de vraag over Windows Mobile, maar wel met de waarom vraag.

Let op, het is een heel technisch verhaal, maar ik zal proberen het zo eenvoudig mogelijk te houden.

Als je geen verbinding meer hebt met de mobiele telefoon, kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn:
1. jouw telefoon ontvangt geen signaal meer van een zendmast in de buurt
2. dat contact is er wel, maar er gaat geen informatie over de "lijn"
3. je bent net overgeschakeld tussen zendmasten en het zit even helemaal vol; er is gewoon geen plaats meer voor je
4. je bent, door je verplaatsing, of door storing "eruit" geschopt bij de zendmast waarmee je in verbinding stond, terwijl er geen klaar staat om je over te nemen (geen bereik)
1,2,3 en 4 kunnen natuurlijk ook aan de hand zijn bij de andere partij.
5. door een storing of een schakelfout in de centrale wordt de verbinding tussen de toestellen verbroken.

Alleen in het laatste geval is voor beide partijen duidelijk en er zal een statusverandering plaatsvinden.
In de overige gevallen weet de telefoon dus eigenlijk niet wat er aan de hand is en zal hij moeten raden wat te doen. Een telefoonfabrikant zal zelf kiezen wat er moet gebeuren en wanneer de telefoon maar moet besluiten de verbinding te verbreken.