Mijn mobiel verbindt niet meer met mijn wifi-netwerk.

Mijn rooted HTC Legend verbindt opeens niet meer met mijn experiabox. (Beveiligd met WPA/WPA2 PSK). Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

heb dit probleem zelf ook gehad. de bovenstaande antwoorden kloppen allemaal. echter als dan het probleem blijft bestaan moet je even nagaan of je ook een laptop op het draadloze netwerk hebt aangesloten.
in mijn geval werd de WPA sleutel veranderd wanneer ik deze voor het eerst verbond met mijn laptop. vervolgens kon ik op mijn laptop handmatig de WPA veranderen op mijn computer.
plan van aanpak:
- verwijder het netwerk op je laptop
- maak het netwerk opnieuw aan
- tijdens dit proces wordt een scherm getoond waarop u een nieuwe WPA sleutel kunt invoeren. de door windows gegenereerde WPA is lastig te onthouden, dus ik raad u aan dit handmatig te doen.
- wanneer het netwerk is aangemaakt voert u de nieuwe WPA sleutel in op uw mobiel
- bij mij maakte hij dan eindelijk verbinding met het netwerk

PS ik heb hier een week over gedaan voor ik dit had uitgevogeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je router even opnieuw opstarten en je telefoon ook, alllebei een harde reboot! Stekker/accu er gewoon uit...

Opnieuw opstarten en eventueel opnieuw instellen! Doet het 9 van de 10 keer weert!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens opnieuw de beveiligingscode van je netwerk in te voeren. Heb dit zelf ook wel eens gehad.