Wat houd het jailbreaken van een iPod Touch in??

Iedereeen zegt dat je dan alles gratis kan krijgen enzo...
Kan dat echt??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze vraag is eerder gesteld en daar stonden hele goede reacties bij: http://www.goeievraag.nl/vraag/houd-jailbreken-ipod-touch.6488

Antwoorden (4)

"Jailbreak (letterlijk: (gevangenis)uitbraak) is een Engelse term voor de handeling die het mogelijk maakt om op een iPhone, iPod Touch en iPad softwaretoepassingen te laden die niet door de firma Apple geautoriseerd zijn. Zodra een iPhone jailbroken (opengebroken) is, wordt het mogelijk toepassingen te downloaden die niet via het officiële distributiekanaal van Apple, de App Store, te verkrijgen zijn. De hardware van zowel de iPhone als de iPod touch kan namelijk meer dan dat men via de App Store mogelijk kan maken; onder andere omdat Apple een restrictief beleid voert, waarbij voorkomen wordt dat er modificaties gedaan worden aan de basisfunctionaliteit die de iPhone en iPod touch bieden. Apple ziet een jailbreak als een inbreuk op haar auteursrechten. De consumentenbond stelde echter de gebruikers in het gelijk omdat zij zelf mogen weten wat zij met hun eigen product mogen doen."

In de bron kun je de voor- en nadelen vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan dan (bijna) alle applicaties gratis krijgen, je moet er wel het programma installous downloaden via cydia (krijg je erbij als je jailbreakt) Er zijn genoeg tutorials op youtube die je duidelijk tonen hoe alles moet.

Toegevoegd na 2 minuten:
En er zijn natuurlijk nog andere programma's die je gratis krijgt via cydia (thema's, applicaties die niet te vinden zijn in de appstore (zoals installous),...) zoals bij de andere antwoorden gezegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je zet er het programma genaamd Cydia op, waarmee je o.a. ook andere thema's, apps, etc. kan downloaden. Het is dus om eerlijk te zijn een aanvulling op de App Store.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is het zelfde als de appstore maar dan is bijna alles gratis.
Het kost wel meer tijd.
maar beter meer tijd dan meer geld
NIET ALLE APPS KAN JE ER OP VINDEN.