Hoe kan je schermvergrendeling instellen bij een filmpje kijken op android smartphone?

Een schermvergrendeling instellen op een Android telefoon om te blokkeren of af te sluiten ken ik wel door pincode, wachtwoord of tekening.
Dat zoek ik dus niet, mijn kleindochter kijkt graag filmpje op YouTube van Juf roos, Teletubbies e.d op mijn telefoon.
Dat vind ik niet erg maar met haar kleine poezelige vingertjes kan ze niet van het scherm afblijven met het gevolg dat zo'n filmpje verdwijnt en iets ander opstart en ik weer moet het filmpje moet zoeken en opstarten.
Omdat te voorkomen zoek ik dus een app die je kunt activeren nadat ik een filmpje heb opgestart en zij die niet meer kan uitschakelen en ik dan wel met een bepaalde handeling?
Wie weet iets, ik heb al gezocht maar niets kunnen vinden tot nu toe?

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
in: Apps
2K
Inekez1
een jaar geleden
Ik weet niet hoe jij hebt gezocht, maar ik vind in 3 seconden oa deze opties: https://news.androidout.nl/2021/06/09/zo-kun-je-het-scherm-vergrendelen-tijdens-het-afspelen-van-videos-op-je-android/
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Dat zullen de jaren (80-)wel zijn dat jij sneller bent dan ik. Ik heb er nu 3 geprobeerd maar zijn toch nog niet wat ik zoek want als ik mijn kleindochter even na doe kun je ze nog onbedoeld sluiten. Een app alleen voor youtube is ook geen succes. Maar toch bedankt, ik zoek wel verder tot het wel werkt.
Inekez1
een jaar geleden
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als je iets wil dat onmogelijk door een kind kan worden ontgrendeld en wel door jou, denk ik dat je iets moet hebben met vingerafdruk-herkenning. Anders is het echt een heel tijdelijke oplossing, voor je het weet heeft een klein kind door hoe het werkt. Sowieso geen slecht idee om je kleinkind nu meteen te leren om niet aan die telefoon te zitten. Anders moet je dat over een jaar gaan afleren en dan kunnen die vingertjes ineens veel meer dan jij denkt. Dat kan ook per ongeluk veel erger uitpakken dan alleen een filmpje dat je opnieuw moet opstarten. Overleg eens met de ouders. Hoe doen zij dat thuis?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ze is bijna 2, houdt de telefoon aan de kortste kanten vast maar haar duimpjes tikken dan toch het scherm aan want ze wil hem ook niet laten vallen, al zeg ik steeds dat ze dat niet moet doen met die duimpje.

Antwoorden (2)

Je kunt 'app vastzetten' gebruiken. Bij de meeste telefoons is dit mogelijk.
Ga naar Instellingen
Kies Beveiliging
Druk op Meer beveiligingsinstellingen
Tik op App vastzetten en zet de schakelaar aan. Je kan 'App vastzetten' ook zoeken via de zoekbalk van de instellingen
Open Recente apps op je telefoon
Al je geopende apps verschijnen. Tik bovenaan in Recente apps op het icoontje van de app die je wil vastzetten voor iemand anders
Kies Vastzetten
Op het scherm verschijnt informatie die je toont hoe je het scherm weer kan verlaten. Kies Ik snap het
Om de app daarna weer los te maken, veeg je op het scherm omhoog, houd ingedrukt en bevestig met je vingerafdruk of pincode

Voor meer informatie zie ook dit: https://androidworld.nl/tips/scherm-vastzetten-veilig-telefoon-gebruiken
Toegevoegd op 14 maart 2023 22:37: bron
een jaar geleden
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Dankjewel, dit werkt goed.
Om schermvergrendeling in te stellen bij het kijken van een filmpje op een Android-smartphone, ga je naar de instellingen van je apparaat. Vervolgens selecteer je 'Beeldscherm' en vervolgens 'Schermvergrendeling'. Hier kun je de tijd instellen waarna het scherm automatisch vergrendeld.
9 maanden geleden