Wat kost meer opslag: de app updaten of de app verwijderen en opnieuw installeren?

Als er een nieuwe update voor een app uitkomt en je installeert de update, kost dat meer opslag dan de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren waar de update dan al bij inzit?

3 jaar geleden
in: Apps
1.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Let er wel op dat je bij sommige apps bij verwijderen ook al je data/voortgang kwijt bent.
Kijk eerst op wat voor manier dit opgeslagen word.
popeye
3 jaar geleden
@Ritsuka oke, maar niet me vraag eigenlijk
LeonardN
3 jaar geleden
Het zou kunnen dat dit bij de ene wel zo is en bij de andere niet zo. Maar zelf als dit het geval is zal het gok ik relatief weinig zijn.
Daarnaast zou ook bij verwijderen nog wat dataresten kunnen blijven bestaan.
Ritsuka
3 jaar geleden
@popeye daarom plaats ik het ook als reactie.

Antwoorden (1)

JA, je bespaart altijd een beetje ruimte. Als je een app de-installeert gaan alle gegevens die bij de app horen verloren, inclusief ondersteunende apps en snelkoppelingen. Met een update komen er meer gegevens bij en blijven nutteloze gegevens van de oude app voor een deel staan.
Vóór dat je de-installeert moet je wel je data (documenten e.d.) kopiëren naar een nieuwe map, zodat ze niet verdwijnen met een de-installatie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
popeye
3 jaar geleden
Heb je iets van een onderbouwing?
popeye
3 jaar geleden
@Ritsuka ja eigenlijk moet de site de mogelijkheid voor reacties weg laten en alleen de mogelijkheid om te antwoorden behouden. Want een vraag die word gesteld hebben we niks aan reacties maar aan antwoorden.