Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kost meer opslag: de app updaten of de app verwijderen en opnieuw installeren?

Als er een nieuwe update voor een app uitkomt en je installeert de update, kost dat meer opslag dan de app helemaal verwijderen en opnieuw installeren waar de update dan al bij inzit?

3 jaar geleden
in: Apps
1.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Let er wel op dat je bij sommige apps bij verwijderen ook al je data/voortgang kwijt bent.
Kijk eerst op wat voor manier dit opgeslagen word.
popeye
3 jaar geleden
@Ritsuka oke, maar niet me vraag eigenlijk
LeonardN
3 jaar geleden
Het zou kunnen dat dit bij de ene wel zo is en bij de andere niet zo. Maar zelf als dit het geval is zal het gok ik relatief weinig zijn.
Daarnaast zou ook bij verwijderen nog wat dataresten kunnen blijven bestaan.
Ritsuka
3 jaar geleden
@popeye daarom plaats ik het ook als reactie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

JA, je bespaart altijd een beetje ruimte. Als je een app de-installeert gaan alle gegevens die bij de app horen verloren, inclusief ondersteunende apps en snelkoppelingen. Met een update komen er meer gegevens bij en blijven nutteloze gegevens van de oude app voor een deel staan.
Vóór dat je de-installeert moet je wel je data (documenten e.d.) kopiëren naar een nieuwe map, zodat ze niet verdwijnen met een de-installatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
popeye
3 jaar geleden
Heb je iets van een onderbouwing?
popeye
3 jaar geleden
@Ritsuka ja eigenlijk moet de site de mogelijkheid voor reacties weg laten en alleen de mogelijkheid om te antwoorden behouden. Want een vraag die word gesteld hebben we niks aan reacties maar aan antwoorden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding