Hoe is het mogelijk dat personen in een groepsapp (Whatsapp) niet alle berichten ontvangen?

Ik zit met 12 personen in een groepsapp op Whatsapp, maar alle berichten en afbeeldingen die in deze groepsapp worden geplaats, ontvangt niet iedereen. Deze personen zijn op het moment verdeeld over Europa. Weet iemand hoe dit mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Apps
1.9K

Antwoorden (1)

Dat kan aan duizenden factoren liggen, de meest voor de hand liggende factor lijkt me dataverbinding. Wellicht hebben sommige geen goede verbinding en die krijgen dan wel berichten (echt veel minder dataverkeer) maar niet de foto's. Dat lijkt me beste verklaring.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Krijgen alle mensen die de betreffende verbinden niet, of krijgen sommigen op dezelfde verbinding wel de berichten en andere niet? Als niemand die op die verbinding de berichten krijgen, lijkt dat me iets dat aan de provider/netwerkleverancier ligt. Die kan mogelijkerwijs bijv. whatsapp verkeer discrimeren of tegenhouden (weinig landen hebben maar netneutraliteit). Als op exact dezelfde verbinding sommige mensen wel de berichten en anderen niet, dan zou het bijv. kunnen zijn dat iemands whatsapp abonnement is verlopen en dat hij of zij moet gaan betalen. Het zou ook aan de telefoon kunnen liggen (bijv. de pushservice is beschadigd geraakt oid). Er zijn tal van mogelijkheden te noemen, zonder meer details komen we niet zo ver.