Hoe verwijder ik een contact uit whatsapp als deze niet in de contactenlijst van mijn telefoon staat?

Als je een Whatsapp contact wilt verwijderen moet je die gene eerst uit je telefoonlijst verwijderen. En daarna opnieuw synchroniseren. Maar daar staat dat nr helemaal niet in. Heeft er ook nooit in gestaan. Hoe moet ik nu deze persoon uit mijn Whatsapp verwijderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Apps
61.2K

Antwoorden (1)

Dat komt omdat die contact persoon jouw nummer wel in zijn telefoon heeft staan, en dus contact met je op kan nemen. Omdat jij die persoon dus niet in je contactpersonenlijst heb staan, zie jij diegenen ook niet tussen je contacten staan.

Het enige wat je kan doen, als je het heel vervelend vindt, is diegene blokkeren. Hij kan wel berichten sturen, maar jij zal nooit berichten ontvangen.

dit moet je doen:

rechtsboven in bij je gesprekken staat een soort envelopje met een plusje erop, naast de zoekoptie

ga naar de contactpersoon die je wilt verwijderen

druk op de contactpersoon zodat je een gesprek kan beginnen

druk nu op de knop onderaan je telefoon die NIET de terugknop is.

er verschijnt nu een uitschuifmenu waarin staat van boven naar beneden: contact weergeven - media- bellen - achtergrond - meer

druk nu op meer

er verschijnt een popup met de opties blokkeren en snelkoppeling maken

druk nu op blokkeren.

De persoon is dan wel niet uit je telefoon verwijderd, maar kan in elk geval geen contact meer met je opnemen.

Toegevoegd na 50 seconden:
bellen kan natuurlijk altijd nog
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thnx voor je antwoord bigmomma27! Dat blokkeren had ik inmiddels ook al gedaan. Maar ik wilde ze het liefts helemaal uit mijn lijstje. En ik snapte er niks van waarom dat niet lukte. Nu wel ;o) Ik zou de persoon in kwestie dus ook kunnen vragen bij uit zijn/haar lijstje te halen (ouwe klant en iemand via Marktplaats)? En zodra ik daar uit ben moet ie ook hier weg zijn? Maar er staan ook nrs tussen van vrienden die een nieuwe telefoon en nieuw nr hebben. Het whatsapp account behorend bij het ouwe nr is niet meer actief. Verdwijnen die dan automatisch als de simkaart verloopt? Contacten van ouwe Whatsapp accounts van ouwe simkaarten van anderen waarvan de nieuwe eigenaar zijn eigen nieuwe Whatsapp account er op heeft gezet kan ik dus niet verwijderen, alleen blokkeren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is inmiddels gelukt. De 4 inactieve whatsapp accounts van ouwe simkaarten van vrienden kon ik verwijderen door in mijn Whatsapp contacten lijst op hun naam te gaan staan...ingedrukt houden en het gesprek te verwijderen. De andere 2 heb ik gevraagd mijn nummer uit hun lijst te verwijderen. Daarna ging ik opnieuw synchroniseren en toen waren ze weg ;o) Zo.... dat ruimt lekker op ;o)