Is iemand toevoegen op Whatsapp veilig?

Eerder is een afgeleide van deze vraag al eens gesteld. Maar ik iemand heeft mij toegevoegd, even mee gechat en vroeg toen mijn mobiele nummer?
Automatische heb ik deze in de chat getypt.

Wellicht een belachelijke gedachte, maar kan iemand door dit bericht of mijn nummer mijn whatsapp of telefoon hacken?

Alvast dank voor jullie antwoord,

Toegevoegd na 33 minuten:
De beveiliging van Whatsapp heeft geen onberispelijke reputatie. Verificatie codes werden soms per mail verstuurd en dergelijke.
http://www.iphoneclub.nl/118447/accountkaping-in-whatsapp-via-nieuw-ontdekt-lek/
http://rickey-g.blogspot.nl/2011/05/whatsapp-kapen-met-je-iphone.html

Dus in hoeverre is het verdacht als iemand (die mij als eerste bericht) in de chat om mijn telefoonnummer vraagt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Apps
2.7K

Het beste antwoord

Met een telefoonnummer valt in principe nog niks te hacken. Anders zou een hacker elke willekeurige telefoon kunnen hacken. En verder gaat volgens mij voor zover ik weet whatsapp alleen door telefoonnummers. Oftewel, deze persoon heeft jou telefoonnummer al en maakt dat mogelijk om met jou te kunnen chatten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ik ook niet weten. Misschien dat deze persoon op den duur wel verkeerde bedoelingen heeft (stalken o.i.d.). Als je deze persoon toch niet kent kun je hem/haar blokkeren, en het nummer verwijderen. Dan heb je er ook geen last van !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat die persoon een beetje dom is. Als ie al chat met jou op whatsapp heeft ie je nummer al. Dus een beetje wazig. Die persoon weet dus niet hoe whatsapp werkt. Ik denk dat het verder onschuldig is.

Andere antwoorden (1)

Het is veilig maar alls je het niet vertrouwd kun je die geene ook blokeeren