Berichten die een app stuurt van je telefoon(/iPod)

Hij pusht(duwt) ze naar je scherm zodat je ze ziet.
Gewoon soort sms'jes van aplicaties die niets(behalve een kleine internet data) kost
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Push is een automatiseringsmethode voor een service om informatie te sturen naar dingen die daarop hebben aangegeven dit te willen. Zo hoef je niet zelf een bericht op te halen, maar je krijgt het binnen op het moment dat het wordt gestuurd (zoals bij sms, je hoeft niet handmatig je sms'jes op te halen).

Pushberichten is in jouw vraag waarschijnlijk bedoeld voor iOS (iPhone, iPod, iPad). Hier geldt dat de aanbieder van een applicatie berichten via zo'n popup naar jou kan sturen. Dit wordt vaak toegepast om op de hoogte te blijven van een specifieke actie.

Voorbeeld: Jij geeft aan bij de NS app dat je pushberichten wilt over vertragingen op een bepaald traject. Zodra dit gebeurt sturen ze zo'n popupje naar je.