Waar worden Whatsapp berichten opgeslagen?

Hallo,

Even een technische vraag over whatsappen. Worden de berichten die je stuurt op een server opgeslagen of alleen op je eigen telefoon en de telefoon van de ontvanger? En als de berichten worden opgeslagen is dat dan tijdelijk of zijn die weer op te vragen?

Alvast bedankt voor een reactie!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Apps
28.2K

Antwoorden (3)

Op een server van Whatsapp. Immers kun je na het - per ongeluk - verwijderen van berichten, de laatste 100 berichten weer terugvragen.

Toegevoegd na 9 uur:
Van de website;
Ik heb mijn chats per ongeluk verwijderd! Kan ik mijn berichten recupereren?

Samenvatting:
Ja, heel waarschijnlijk.
Verwijder en installeer WhatsApp opnieuw.
Klik op Ja wanneer je wordt gevraagd of je je chatgeschiedenis wilt herstellen.
Je ontbrekende chats dienen in WhatsApp te verschijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar dan? Ik baal er namelijk van dat ik laatst per ongeluk mijn berichten heb verwijderd haha
De gesprekken worden op je telefoon opgeslagen en NIET op een server. Ik heb al een paar keer mijn toestel moeten resetten, en helaas ben ik al mijn berichten kwijt geraakt.

Dus de berichten die opgeslagen worden, dat is helaas maar tijdelijk, want je kan er namelijk ook voor kiezen om je berichten te verwijderen, en chats leeg te maken. Deze zijn alleen op vraagbaar via instellingen, gespreskinstellingen en dan back up en zelfs dán heb je nog niet alle gesprekken terug, want verwijderd is verwijderd.

Maar, zoals ik al aangaf: als je je telefoon reset, is alles kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de opslag van gegevens heb je in hele grote lijnen 2 opties. De eerste is server-side storage (opslag) en de tweede client-side. Bij de server variant worden de berichten opgeslagen op een centrale server en bij client side alleen bij jezelf (op je telefoon dus)
Bij client storage zou een bericht naar jou bijvoorbeeld nooit bezorgt kunnen worden als je telefoon uit staat (of als je geen internet hebt, etc.) en bij server storage zou je je berichten niet kunnen lezen als je geen internet zou hebben, want je bericht zou dan op de server van whatsapp staan en niet op je eigen telefoon.

Hoe het exact werkt bij whatsapp dat kan ik je natuurlijk niet vertellen, daar voor moet je echt bij het bedrijf zelf zijn, maar je hebt waarschijnlijk wel op kunnen maken dat je berichten dus waarschijnlijk eerst naar een server van whatsapp gaan en vervolgens op je eigen telefoon worden opgeslagen vanuit die server.