Wat betekenen de vinkjes bij whatsapp?

En wat is precies het verschil tussen whatsapp en pingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Apps
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foutje mss?

Het beste antwoord

Eén vinkje betekent dat je bericht op de server is aangekomen.

Twee vinkjes betekent dat je bericht op het scherm van de ontvanger is getoond. Dit betekent nog niet dat het dan ook gelezen is!!

Pingen is een sms versturen maar dit werkt alleen onderling bij Blackberrys.

Whatsappen werkt met alle merken zoals de Blackberry, de Nokia's , de LG's, de HTC's, de Samsungs en natuurlijk de iPhone. Al die genoemde telefoons hebben verschillende besturingssystemen, Whatsapp verbindt deze systemen zodat je gratis kan smsen, beeld, spraak e.d. kan versturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je antwoord over de vinkjes is correct. Maar Whatsapp werkt niet alle merken telefoons, Alleen met Blackberry, Iphone, en telefoons met android en Nokia Symbian
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Mokummer.
En wat mankeert er dan aan mijn antwoord???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets ik heb je zelfs een plusje gegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het aangepast in mijn antwoord :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest compleet

Andere antwoorden (5)

1 vink is verzonden
2 vinkjes je bericht is gelezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook, maar pas kreeg ik een sms van iemand waarom ik niet antwoorde op zn whatsapp berichten. Er stonden wel al twee vinkjes bij hem. Maar ik had nog helemaal niks geopend of gelezen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je hem weggedrukt? Als je whatsapp aan heb staan en je drukt zijn popup weg krijgt 2 vinkjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WhatsApp staat altijd aan want je kunt hem niet uitzetten en 2 vinkjes betekent niet dat je het bericht gelezen hebt,maar dat de ander zijn telefoon hem ontvangen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt whatsapp uitzetten bij instellingen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja? Probeer het maar eens dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga niet eens in discussie met je. Het is mogelijk. Ga even Naar google en je ziet hoe. Byes
1 vinkje betekent aangekomen 2 aangekomen en gelezen door de ander!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie mijn reactie bij Murat0
1 vinkje is idd aangekomen bij ontvanger,2 vinkjes is gelezen volgens de wet van Bartje maar soms staan mensen online terwijl ze dat niet zijn dus zie je 2 vinkjes maar is het niet gelezen,overigen kun je ook Pingen en dit werkt ook gewoon tussen BB en iPhone ;-) alleen is whatsapp veel prettiger om mee te werken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 vinkje betekend verzonden en 2 vinkjes betekend dat het bericht op het toestel is ontvangen maar dit betekend niet dat degene naar wie jij het stuurt ook gelezen heeft.
In de link staat de website van whatsapp die daar ook de vraag beantwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord van Stefh is het enige juiste antwoord hier over de V'tjes en om je vraag over pingen te beantwoorden. Pingen is vrijwel gelijk aan WhatsApp met het verschil dat pingen tot nu toe alleen op de blackberry kan met Blackberry Messenger. Wat ook nog een belangrijk verschil is dat als je WhatsApp hebt, iedereen die jou in hun telefoonlijst hebben en ook WhatsApp hebben, automatisch kunnen zien dat je WhatsApp hebt en je dan ook automatisch in hun lijst staat. Bij de Blackberry ping kunnen mensen zich zelf niet zonder jouw toestemming toevoegen en jou in hun lijst krijgen. Ik heb beide Apps op mijn telefoon en in principe doen ze niet voor elkaar onder. Het is verder meer een kwestie van smaak welke je fijner vindt of niet.

Toegevoegd na 12 uur:
Sorry het antwoord van Aag is ook goed :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord van Stefvh is dat bij 1 vink het bericht is verzonden, maar het moet zijn dat bij 1 vink het bericht op de server is afgeleverd. Zie de link die Stefvh zelf meestuurd. Om te zeiken: mijn antwoord is dus als enige goed. Dat wilde ik even opgemerkt hebben ;-)