Waarom is verlengen duurder dan een nieuw mobiel abonnement?

De korting bij een nieuw abonnement is hoger dan bij een verlenging

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Dit is afhankelijk van de huidige provider!

T-Mobile maakt geen onderscheid in verlengingen of een nieuwe aansluiting.

Vodafone kijkt naar je klantwaarde. (hoeveel geld heb jij de afgelopen maanden in het laadje van Vodafone gebracht) ben je een hoog verbruiker, krijg je ook hoge kortingen.

De netwerkaanbiedingen zijn bij KPN bv. vaak alleen voor nieuwe klanten, dit is puur bedoeld om klanten van de ander providers af te pakken. Waarbij KPN natuurlijk heeft ingecalculeerd dat mensen over zullen stappen. Maar een groot deel ook gewoon blijft.

Sowieso is het altijd slim om na afloop van je abonnement te gaan shoppen en kijken welk netwerk je wanneer een betere aanbieding kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat telefoonmaatschappijen altijd op zoek zijn naar nieuwe klanten. De "oude" klanten zitten al bij hen, daar hoeven ze dus geen moeite meer voor te doen....
(denken ze. Ze vergeten dat de "oude" klanten net zo goed kunnen vertrekken naar een andere maatschappij.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit ligt aan de provider.
En let ook even op de prijzen, bijv, aansluitkosten.
Die betalen huidige klanten niet nog een keer.
Het is vooral een lokkertje om zo sneller klanten te krijgen, maar als je bij verlenging informeert bij je provider kan het zijn dat je korting krijgt, hoe langer je klant bent, hoe meer korting.