Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verschil zakelijk en privé-telefoonabonnement?

Ik ben zzp'er en wil een smartphone aanschaffen en een telefoonabonnement nemen, incl. internet. Ik heb een bv. Ik heb gelezen dat een abonnement niet aftrekbaar is (de zakelijke gesprekskosten wel), dus waarom zou ik dan nog voor een zakelijk abonnement moeten kiezen? Die zijn toch vaak duurder? Wat maakt het voor mij uit of ik een zakelijk of een particulier abonnement afsluit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

''Het verschil tussen 'zakelijk' en 'privé' is dat op de eerste variant beschikbaarheidsgaranties worden gegeven en die zijn kostbaar. Meestal ben je daarom beter af met een privé abonnement bij een goede provider, waarbij je dan die enkele storing per jaar voor lief neemt''.
Ik denk dat je al een heleboel kunt uitvinden bij deze bron :
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een zakelijk abonnement is veelal voordeliger als je elke maand veel bel- em/of internetminuten maakt. je moet dus van tevoren even een inschatting maken van hoeveel minuten je nodig denkt te hebben en op basis hiervan je abonnement kiezen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Een zakelijk abonnement wordt pas interessant als je meerdere abonnementen binnen één bedrijf nodig hebt. Een zakelijk account geeft je dat uitgebreidere mogelijkheden m.b.t. kostenbeheer, e.d.

Ook is het voordeel van een zakelijk abonnement dat je bij de helpdesk meestal direct iemand te spreken krijgt, en niet, zoals simpele particulieren, eerst een heel menu moet doorlopen en daarna nog in de wachtrij moet staan.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
De voordelen van een zakelijk abb, is wel aftrekbaar, zakelijk/prive is voor de fiscus onmogelijk te controleren, btw aftrek en meer voordeel wat betreft de kosten, een sim only ondernemersbundel bij vf is veel voordeliger dan een particulier abb, je haalt meer voordelen uit een zakelijk abonnement.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding