Kan ik m'n telefoon abonnement overdragen?

Ik wil mijn vodafone telefoon abonnement op de naam van een vriendin zetten. Ze vragen je bankafschrift maar zij heeft altijd een laag saldo op de bank. Zouden ze de verzoek kunnen weigeren om het over te dragen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Ja, je kunt je telefoonabonnement overdragen.

De reden voor een bankafschrift is om de naam van de rekeninghouder te verifiëren met de nieuwe contractant. Ze kijken niet of je wel je abonnement kan betalen, maar alleen of het opgegeven bankrekeningnummer van de nieuwe contractant is. Het rekeningafschrift is het bewijs daarvoor.

In de bijlage is een formulier om je abonnement over te zetten.