Kan er geld van mijn abonnement afgeschreven worden door een nummer te bellen.

Er is mij vandaag €10 geboden om met mijn mobiel te bellen. Ik mocht het niet horen en zien maar een vriend van hem bleef bij mij en hij betaalde me zelfs €200 borg.
Op dat moment vond ik het wel best.
Later vroeg hij of ik het nummer dat hij belde weer wou verwijderen.

Kan hij op deze manier geld van mijn abonnement hebben afgeschreven?

9 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik ben bang dat je nummer voor criminele activiteiten werd gebruikt
SimonV
9 jaar geleden
Ik zou naar de politie gaan, hopelijk heb je het nummer nog dat hij gebeld heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is geen zuivere koffie. Blokkeer direct je bankrekening.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nooit meer doen iig.. Ik zou bij voorbaat al heel wantrouwend zijn en er zeker niet mee in zee gaan. Heb je al contact opgenomen met je provider?

Antwoorden (1)

Er kan mee gebeld zijn naar een duur buitenlands nummer of betaaldienst. Je loopt mogelijk ook risico op simkaartfraude, waarbij op jouw kosten voor duizenden euro's naar betaalnummers wordt gebeld. In de meeste gevallen gaat het dan om diefstal van je toestel met simkaart. In dit geval heb je je toestel weer terug ontvangen, hopelijk met je eigen simkaart?

De simkaart kunnen ze bijvoorbeeld uit je toestel halen en stoppen ze in een speciaal belapparaat waarmee naar verschillende betaalnummers wordt gebeld. Doordat de functie groepsgesprek bij veel consumenten aanstaat, kunnen ze tot wel 6 nummers tegelijk bellen, waardoor de kosten snel oplopen. Zie de bron voor de risicos en adviezen per provider.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rutge
9 jaar geleden
Bedankt!
Ik kan nog gewoon met mijn eigen nummer bellen dus ik neem aan dat het ook mijn simkaart is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou ook even melding maken bij de politie. Die kunnen zo achterhalen welk nummer gebeld is. Daarmee kun je voorkomen dat je zelf verdacht kunt worden van criminele activiteiten.