Waarom krijg je bij een gsm abonnement in Nederland wel een gratis gsm en in België niet?

Hoe kan het dat je in Nederland bijna elke gsm gratis kunt krijgen bij een abonnement en in België niet?
http://www.kieskeurig.be/mobiel/gsm/huawei/ascend-p6-zwart/prijzen/1343690/abonnementen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Om te beginnen: je krijgt in Nederland geen gratis GSM, je betaalt het toestel dubbel en dwars terug tijdens je looptijd van het abonnement.
In België mochten tot voor kort geen toestellen worden 'geschonken'' bij een abonnement. Sinds koppelverkoop toegestaan is, geven Telenet, Mobistar, Proximus en Base vaak GSM promoties voor Nokia, LG, Samsung, Apple Iphone GSMs bij het afsluiten van een GSM abonnement.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar dat zijn er maar een paar terwijl je in Nederland veel meer hebt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je betaald inderdaad altijd voor de gsm, dat doe je dan ten tijden van jouw gsm abonnement. Je zult zien wanneer je op sites als www.sim-kaart.eu kijkt dat abonnementen veel goedkoper zijn dan wanneer je naar abonnementen kijkt in de koppel verkoop dus inclusief een gsm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet je totale kosten voor 1 of 2 jaar berekenen. Dan zie je de prijsverschillen.
In Nederland is het steeds interessanter om zelf een toestel te kopen, en geen abonnement met 'gratis toestel' te kopen. Ik heb dit jaar wel weer een 'gratis toestel' bij mijn abonnement. Vroeger alleen maar samen met toestel, vele, vele jaren. Maar tegenwoordig kopen we thuis wel de helft van de toestellen zelf en nemen een simonly abonnement. Providers proberen ons waarschijnlijk op te laten draaien voor hun enorme kosten van 4g, maar wij kunnen zelf wel bepalen of we daar aan mee willen betalen.