Ik wil een nieuw mobiel abonnement afsluiten en mijn huidige nummer behouden, maar mijn huidige contract loopt nog, kan dit?

Ik wil wel gewoon blijven betalen voor het abonnement wat ik nu heb, totdat dit afgelopen is. Maar het nieuwe abonnement zou ik graag willen met mijn huidige nummer. Kan dit?

Ik hoop dat de formulering een beetje duidelijk is.

Toegevoegd na 11 minuten:
Wat ik bedoel is dit: Mijn huidige abonnement loopt tot augustus.

Ik wil graag een nieuwe afsluiten (met een nieuwe telefoon) kan ik NU al mijn nummer mee nemen naar een nieuwe abonnement? Ook al betaal ik nog gewoon tot augustus voor die andere?

11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ja, hoor dat kan gewoon. Je moet even op het aanvraagformulier voor je nieuwe abo aangeven wanneer het moet ingaan; stel dit gelijk aan de datum waarop je oude abo afloopt en je hebt een naadloze overgang. Nummerbehoud gewoon aangeven op nieuwe abo en dan is alles oké.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb de vraag iets aangepast ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag me ook af hoe het zit met overstappen; Ik zit nu bij provider A en wil naar Provider B. Mijn contract loopt af op 1 mei. Echter kan ik 2 maanden voordat mijn contract eindigd overstappen naar een andere provider. Als ik dit doe betaal ik dan ong 2 maanden dubbel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké HeerVoldemort, waarom stel je dat dan niet meteen? ;-) Neen, zodra je je nummer overhevelt dan is deze uit de "poule" van je vorige provider. Je kan dus je nummer meenemen maar je blijft dan wel tot augustus voor een abo betalen ZONDER nummer! Wat ik zou doen is het nieuwe abo aangaan met een NIEUW nummer, in de tussentijd je oude nummer doorschakelen naar je NIEUWE nummer en ondertussen je belabo bij de oude provider opmaken. DAN bij het aflopen van het oude abo een nummerwijziging (lees: nummerbehoud) aanvragen naar het NIEUWE abo!