In een callcenter spaarde ik voor elke verkochte abonnement punten, nu blijkt de webwinkel failliet dus kan ze niet meer besteden. heb ik nog rechten?

Ik ben werkzaam in een callcenter en verkoop daar mobiele telefoon abonnementen voor een grote Nederlandse provider ( noem hem even X), dit is een klant van de callcenter waar ik werkzaam ben. De provider X heeft twee jaren geleden een incentive programma (extra cadeaus, soort bonus) opgezet voor callcenter medewerkers. Bij elke abonnement die ik verkocht kreeg ik van X een aantal punten, deze waren zichtbaar in een soort webwinkel. In deze omgeving kon ik de punten omruilen voor cadeaus (paraplu, wekker, cadeaubonnen, horloges, fietsen, vakanties en scooters et cetera). Naar lang sparen bereikte ik +/- 6500 punten (+/-€350,-) maar toen ik deze wilde besteden, bleek de webwinkel failliet, dus de gespaarde punten die ik via provide X had gespaard kon ik niet meer besteden in de webwinkel.

Mijn vraag:
De punten spaarde ik bij provider X, de webwinkel is failliet, maar naar mijn mening kan ik nog steeds aanspraak maken op de gespaarde 6500 punten bij de provider X. immers het lijkt me dat de webwinkel pas betaalt kreeg van de provider op het moment dat ik de punten besteede in de webwinkel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat er nog geen jurisprudentie is over zo'n zaak, maar ik vermoed wel dat de door jouw gespaarde punten aan te merken zijn als loon in natura.

Je zou dus kunnen stellen dat je nog rechten hebt in de zin van een loonvordering.

Je zou kunnen zeggen dat je de gespaarde punten naar rato uitbetaald wilt hebben in geld.