Kun je als startende zzper/eenmanszaak een particulier mobiel abonnement (met sms en internetbundel) aftrekken van de belasting?

Of dien je een zakelijk mobiel abonnement af te sluiten?
Wat is de regelgeving/zijn de spelregels mbt het aftrekken van het mobielabonnement?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ha, die Gast121850;

In principe kun je bepaalde zakelijke onkosten die je maakt van de winst aftrekken. Dat kunnen dus ook telefoonkosten zijn. Er staat daarbij niet specifiek genoemd wat de aard van het abonnement moet zijn. Voor het overzicht is het wel raadzaam dat de kosten vanaf een zakelijke rekening worden betaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan.
Een zakelijk abonnement afsluiten waarvan de kosten dus ook van je zakelijke rekening worden afgeschreven.
De btw op je factuur krijg je terug.