Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Whatsapp alleen via Wifi, hoe schakel ik het uit dat hij niet altijd aan blijft staan buiten de wifi zone?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kan hem uitzetten,
Ook handig de automatische zoek functie uit zetten

Naar Wi-Fi gaan en " vraag om verbinden" uitschakelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik het weet, blijft Whatsapp altijd verbonden met het internet. Je kan instellen dat het verbonden wordt met wifi, maar buiten de wifi zone gaat het automatisch op de internet van je netwerkprovider. Als je een abonnement hebt is dit niet zo'n ramp (afhankelijk van je abonnement), maar als je prepaid hebt, kan je al snel door je tegoed heen gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whatsapp probeert continu verbinding te maken met internet en dat kun je helaas niet uitzetten. Wat je wel kan doen is ervoor te zorgen dat je dataverbinding via je provider nooit aan gaat. Bij Android vind je dat onder Instellingen-Verbindingen-Mobiele netwerken-Datatoegang. Hier kun je vinkje zetten om het aan te zetten en het vinkje weghalen om je mobiele datatoegang uit te zetten. Zodra je de wifi zone dan verlaat valt de dataverbinding dan ook weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whatsapp blijft verbinding maken met internet
nu is de vraag: heb je een internet abbo? of prepaid, of geen internet abbo,

whatsapp is een laagdrempelige app en verstookt bijna geen mb's qua tekst, dus met een goedkoop internetabbo is het geen probleem,

prepaid internet trek je ook nog wel als je alleen whatsapp gebruikt.

geen internet abbo? dan wordt het duur!

hoe zet ik het uit? ga naaar instellingen, draadloos en netwerken, en zet gegevensverbinding uit. Dan maakt je telfoon helemaal geen contact meer met internet tenzij je wifi bereik hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding