Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een mobiel abonnement delen door bijvoorbeeld mijn SIM kaart te dupliceren?

Ik wil de kosten van mijn abonnement delen met iemand anders, omdat ik niet alles opgebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat gaat niet werken. Als je je sim dupliceert, dan raakt het telefoon netwerk in de war, om maar niet te spreken over je vrienden. Welk 06 nummer moeten ze bellen om jou te bereiken. Dat van jou of het gelijke nummer van je gedeelde vriend?
Je kan wel in deeltijd de SIM delen. Mi-Do heb jij hem, de rest van de week de vriend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mogelijk om een enkel telefoonnummer op 2 simkaarten te plaatsen; dit heet duo sim. Nadeel hiervan is dat op één moment slechts één simkaart 'aan' kan staan. Ofwel je bent slechts op 1 van de 2 simkaarten (en dus telefoons) bereikbaar.

Indien beide kaarten/telefoons tegelijkertijd zijn ingeschakeld zul je merken dat om de paar minuten de verbinding wegvalt doordat de andere simkaart verbinding krijgt.

Enige mogelijkheid om te delen is dus door dan dagen/dagdelen in te plannen voor een ieder. Maar in dat geval kun je net zo goed de telefoon doorgeven als met een duo sim werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding