Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn telefoon automatisch simlock vrij als mijn abonnement is afgelopen?

Ik heb een 1-jarig abonnement in combinatie met een toestel (blackberry) afgesloten bij t-mobile. Deze periode is bijna afgelopen en dan is het toestel dus van mij. Ik wil met dit toestel graag een sim-only abonnement bij een andere provider. Kan dit, is mijn telefoon dan simlockvrij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Na 1 jaar moet je contact opnemen met de klantenservice van je provider. Zij geven je een code die je in moet voeren. Pas dan in je toestel simlock vrij.

(zorg wel dat je je abonnementgegevens en o.a. IMEI nr. bij de hand hebt als je ze belt).
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt als een bus...

Andere antwoorden (2)

Nee, of je doet wat @Utrecht je aanraadt of je gaat met het toestek naar de winkel van jouw provider om het ter plekke simlockvrij te laten maken. Van KPN echter weet ik dat het alleen met die code kan en die moet je per internet aanvragen. Ze doen het niet in de winkel van Primafoon en ook niet als je erover opbelt.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Bij de meeste providers kan je de unlockcode via hun site opvragen!

Vergeet niet bij je sim-only abonnement ook een Bis-abonnement af te sluiten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding