Wat bedoelt president Trump met covfefe?

Volgens Sean Spicer weet alleen een select groepje mensen rondom Trump wat dat covfefe betekent. Zo ja, wat zou dat woord dan kunnen betekenen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
TurfGraver
6 jaar geleden
Denk dat deze verklaring wel klopt:
'Covfefe - Iets dat een imbeciel zegt, die mogelijk ook de leider van de vrije wereld is'
Ritsuka
6 jaar geleden
hij bedoelde hoogstwaarschijnlijk 'coverage', maar maakte een typfout.
De tweet in kwestie is overigens alweer verwijderd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde teksten achteraf toch nog bespreken en bekritiseren zoals de media doen, is aardig onder de gordel. Een gewiste tekst 'bestaat' namelijk niet.
TurfGraver
6 jaar geleden
Wat een onzin JoanDArc.
Zet jij maar eens iets op internet wat stafbaar is (over Trump) om het een uur later weer te verwijderen. Dan blijf jij strafbaar.
Roepetoeten en daarna verwijderen is nog steeds: jij had gezegd....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Turfgraver, u doet mij ergens aan denken, en u hebt het echt helemaal mis. Trouwens daar komt nog bij dat verspreiden van laster en smaad iets geheel anders is dan het verhaspelen van een woord in een legitieme tekst. @Jozef84, mijn reactie is geen aanmerking op het door u stellen van deze vraag, maar een reactie op de manier waarop een kwaliteitskrant een enge suggestieve opmerking plaatst. En het dan ook doen voorkomen alsof anderen het gaan beweren. De media moeten feiten plaatsen en onderbouwde analyses. Zeker als men zich het predicaat kwaliteit aanmeet.
Amadea
6 jaar geleden
Misschien bedoelde hij COP21 of CMP11 (dat getal is in het Engels eleven), moest nog even nazoeken hoe het ook al weer precies heette, maar drukte toen per ongeluk al op 'bericht plaatsen'.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk bedoelde Trump ‘coverage’ (berichtgeving) in plaats van ‘covfefe’.
Het vermoeden bestaat dat het bericht zo abrupt stopte omdat Trump al foetertwitterend in slaap viel.
Alleen een select groepje mensen weet dat dit echt zo is... ;-)

Toegevoegd na 12 minuten:
De Twitter was "Despite the constant negative press covfefe" (Ondanks de voortdurende negatieve berichtgeving van de pers).
Fefe is slang voor feest. Het kan zijn dat Trump in eigen kring berichten van de pers niet serieus neemt door ze berichtenfeestjes te noemen (eigen interpretatie).

Toegevoegd na 1 week:
31 mei: Trump weet het zelf ook niet meer. Hij tweet: "Who can figure out the true meaning of covfefe?" (Wie kan de ware betekenis van covfefe uitzoeken?).
https://twitter.com/realDonaldTrump/statuses/869858333477523458
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De eerste optie klinkt erg plausibel, alleen.. uit eerdere tweets kreeg ik altijd de indruk dat Donald niet bekend was met het fenomeen autocorrect.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De laatste uitleg in het artikel van de Volkskrant vind ik een 'kwaliteitskrant' onwaardig..
Erna55
6 jaar geleden
De volkskrant citeert slechts uit de urban dictionairy .
http://www.urbandictionary.com/define.php?_sp=ce8b76ac-8404-4b45-8c14-fb5d9ed20050.1496309133285&term=Covfefe
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Citeren uit een andere bron is juist het kwalijke. Dan heeft men het zelf niet gezegd (maar wel gezorgd voor verspreiding).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@JoanDArc
En daarmee versla je the Donald met zijn eigen middelen. Hij verspreidt namelijk voortdurend geruchten over zaken die hem zogenaamd ter ore zijn gekomen: "I'm hearing things". Er is trouwens een naam voor de waan dingen te horen die nooit zijn gezegd. Waarom mogen de Volkskrant en andere media niet het opmerkelijke feit bespreken dat een president half afgemaakte en onbegrijpelijke tweets de wereld in stuurt? Ik kan me niet herinneren dat bijvoorbeeld Obama ook maar ooit zoiets gedaan heeft.