Hoe oud zijn alle wielrenners begonnen met fietsen?

Volgens mij sommigen ook pas toen ze rond de 20 waren ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Een bekende uitzondering is de Portugese profrenner Joaquim Agostinho die al de 25 jaar gepasseerd was toen hij met wielrennen begon. Als je zijn levensloop bekijkt : die man had meer karakter dan een heel peloton tezamen. Is in 1984 tijdens een rit gevallen, had een schedelbreuk, is terug op zijn fiets gekropen, de rit uitgereden en na de streep dood neergevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige kinderen kunnen al vanaf hun vierde jaar zonder zijwieltjes fietsen, maar bij de meesten duurt het wat langer. Gemiddeld leert een kind rond zijn vijfde verjaardag zonder zijwieltjes te fietsen, maar er zijn er ook een heleboel die dat pas leren als ze zes of zeven zijn.
Gemiddeld denk ik dat wielrenners begonnen met fietsen toen ze vijf en een half jaar oud waren.
13 jaar geleden
De meeste zijn gewoon begonnen als kind. Als ze fietsen leuk vonden,sloten ze zich aan bij een wielervereniging net zoals voetballertjes bij hun vereniging deden. Er worden dan onderling wedstrijdjes gereden en de meesten die het goed deden en competitief waren ingesteld, schreven zich ook in voor wedstrijden die niet alleen bij hun club werden gehouden. Er zijn leeftijdgebonden groepen waarin ze dan verder gaan, zodat ze altijd zo`n beetje dezelfde leeftijd hebben wanneer ze tegen elkaar moeten strijden, anders zou het natuurlijk niet eerlijk zijn. Je hebt oa de jeugd, nieuwelingen, junioren, amateurs en profs. De meesten doorlopen het hele traject, doen kracht en conditie op door dagelijks te trainen, ze moeten hier dus door groeien.
Er staat af en toe wel eens iemand op die een aangeboren talent heeft om profwielrenner te worden. Dit zijn vaak mensen die al de nodige kracht en conditie hebben opgedaan door bijv. in hun beroep veel te fietsen(postbodes)
Ook zijn er natuurlijk wel eens mensen bij die gewoon erg sportief zijn en ineens ontdekken dat ze goed kunnen fietsen
en anderen er met gemak uitrijden. Kortom, de meeste wielrenners beginnen als kind en groeien door tot prof, maar er zijn altijd een paar talenten die op latere leeftijd pas zijn begonnen.
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Om te beginnen, dus niet van kind af aan, ben je rond je twintigste al oud. Piet Kleine bijv. wilde eerst voetballer worden, dit kon toen niet doorgaan en hij is schaatser geworden. Hij werd nog toen hij de 30 al gepasseerd was gevraagd om bij de amateurs te komen rijden. Hij heeft dit ook niet onverdienstelijk gedaan.
Er zijn inderdaad wielrenners die pas rond het 16e/17e beginnen, sommigen zelfs nog later. Maar over het algemeen zijn de meeste succesvolle renners begonnen tussen de 10 en 15 jaar met professioneel wielrennen.