Hoe wordt bij de Tour de France bepaald of iemand nog wel of niet meer bij een groep(je) hoort?

Bijvoorbeeld bij de etappe van zondag had je een groep die achter de twee koplopers finishte. Deze hebben allemaal +20 seconden, op twee na (Gesink en Morabito) die +25 seconden hebben.

Hoe wordt bepaald of een renner nog wel of niet meer bij een binnenkomende groep hoort? Moet er dan bijvoorbeeld minimaal vijf meter tussen zitten of 1 seconde na de vorige komen? Hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Inderdaad 1 seconde verschil, stel dat ze allemaal 0,999 seconde na elkaar binnenkomen, krijgen ze allen dezelfde tijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje lastig dat het twee verschillende antwoorden zijn, maar uw antwoord lijkt me het meest logisch.

Andere antwoorden (1)

Dat wordt bepaalt aan de hand van of ze hebben kunnen wisselen wie op kop rijdt. Als iemand te ver achter rijdt om mee te wisselen hoort die niet meer tot dat groepje.