Wat heb ik nodig om te beginnen met wielrennen?

Ik ben een meisje van 15 jaar (zal niet veel meer groeien, enkele cm hooguit) en zou graag beginnen met wielrennen, geen wedstrijden, gewoon in mijn vrije tijd. Ik weet dat je een racefiets nodig hebt, maar wat is zeker ook belangrijk? (adviezen voor racefietsen magen ook, budget: max. 1200)

Toegevoegd na 1 uur:
Geen 2de hands

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb de antwoorden gelezen en koop echt een goedkope tweedehands fiets van marktplaats, als je het op een oudere fiets leer die wat moeilijker trapt zal je gelijk conditie krijgen ;-) en dan hou je geld over voor eventuele reparaties of dingen waarvan je merkt dat je ze mist.

Antwoorden (3)

Kleding.. Bij een uitgebreide fietsenwinkel kunnen ze je adviseren en ook heel belangrijk: klik-schoenen, veel fijner dan losse trappers.
11 jaar geleden
Vanzelfsprekend heb je ook wielrenkleding nodig. Bij een racefiets heb je sowieso aangepaste schoenen nodig. Verder heb je een speciale wielrenboek met synthetische vulling nodig, en geloof me, dat wil je niet overslaan! Wil je ook fietsen op koudere dagen heb je een lange broek (zonder vulling) nodig, welke je over de wielrenbroek heen aan kunt trekken. En dan zijn er nog het speciale ademende wielrenshirt en een wind/regen jack.

Al met al vrees ik dat je budget wat beperkt is als je nog geen fiets hebt. Misschien moet je dan toch denken aan een goede tweedehands racefiets. Om mee te beginnen en voor alleen te toeren hoeft dat helemaal niet verkeerd te zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je wilt niet weten op wat voor stokoude fiets dat ik zelf begonnen ben ;-)

Toegevoegd na 18 uur:
Wat me ook nog is ingevallen: een snelheidsmeter. Dat is niet strikt noodzakelijk, maar je kunt er wel mee bepalen of je vorderingen maakt.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik weet niet hoe ik het kon vergeten, maar een fietshelm is in het kader van de veiligheid natuurlijk ook van belang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar voor mijn fiets is het budget 1200 voor de rest hoop ik op 300-400 euro, ik ben niet van plan om in de winter veel te rijden, dat kan ik dan nog later aankopen, ik kan de rollen van mijn vader gebruiken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet heel goed lukken als de kleding niet inbegrepen is in je budget.
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat scheelt inderdaad een stuk. Voor 1000-1200 euro moet je een aardige racefiets kunnen krijgen. Ook je budget voor de rest lijkt me ruim voldoende.
Wielen.. Maar ff zonder gekheid, koop eerst eens een 2e hands, als je het na een jaar nog leuk vind, kan je altijd nog een grote investering doen. Wel goede maat fiets en een goed dames zadel tegen zadelpijn.