Zou iemand mij wat meer info kunnen geven over mijn wielrenfiets?

Ik heb een paar weken geleden een wielrenfiets gekregen. Het betreft een Gazelle TVM in de originele uitvoering zoals hij werd gebruikt door de TVM wielerploeg. Ik vraag me af of iemand wat meer zou kunnen zeggen over waar ik naar moet kijken om te zien of het daadwerkelijk een echte prof-fiets is geweest en hoeveel deze dan waard zou kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Uit welk jaar is ie? Dat kan je afleiden uit het framenummer. Hier staat een lijst: http://stalenrosklassiekeracefietsen.blogspot.nl/search?q=framenummers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn framenummer staat hier niet tussen. Het framenummer van de fiets is 3792347.

Antwoorden (1)

Fabrikanten maken vaak een 'team edition' uitvoering van een wedstrijdfiets voor de particuliere markt. Grote kans dat dit er ook een is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb meerdere fietshandelaren gevraagd en die zeggen allemaal hoogstwaarschijnlijk 1993 omdat de TVM ploeg bestond van 1988 tot 2000 en omdat het framenummer begint met een 3 is het dus een jaar met 3 aan het einde (1983, 1993, 2003 etc.) Dus dan moet het 1993 zijn.