Mag een ( sterke ) vrouw meedoen met de Tour de France ?

Dus niet de tour de Femmes of zo , gewoon met de mannen mee in de kopgroep.

Zo nee, waarom niet ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Buitenom dat je als vrouw natuurlijk een kans wilt maken doe je als vrouw sowieso al niet zo snel mee met mannenwielrennen. Daarbuiten is het simpelweg tegen de regels.

`Volgens de UCI is een deelname van een vrouw in een mannenkoers tegen de regels. "Het is simpelweg niet mogelijk," vertelde woordvoerder Enrico Carpani, die aangeeft dat een deelname op het hoogste niveau niet mogelijk is.`

De reden waarom dit in de regels staat is omdat mannen over fysiek meer kracht beschikken dan vrouwen. En het daarom oneerlijk wordt.

Dus zelfs wanneer een vrouw fysiek de mannen (denkt te) kunnen verslaan. Is het volgens de internationale wielerunie niet mogelijk omdat de regels dat niet toestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, er is een aparte Tour de France voor vrouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de Tour die nu bezig is is alleen voor mannen.