Wat is de inhoud van dit hart? (liters)

Een persoon heeft een residuvolume van 50 ml harslagfrequentie van 25 BPM in rust en pompt 6 liter per min rond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dit is een beetje rare vraag. Er staat niet goed beschreven welk volume je wilt weten, van de ventrikels of van de atria. Je slagvolume is bizar hoog. Dat is namelijk: 6000 ml/25= 240 ml. Dus per slag pomt het linkerventrikel 240 ml. Je residuvolume is 50 ml, dus je totale volume van je linkerventrikel is 50+240=290 ml. Dit zijn geen normale fysiologische waarden. Je weet nu nog niets over het andere ventrikel en de beide atria, maar waarschijnlijk wordt in deze vraag het linkerventrikel bedoeld.