Is het niet absurd dat als je wordt gepakt op doping wat je 2 jaar geleden hebt gebruikt je alsnog geschorst wordt?

Kijk zaak Dekker: http://www.trouw.nl/krantenarchief/2009/07/02/2805006/Doping_houdt_Dekker_buiten__Tour_de_France.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij doping gaat het om een kat-en-muis spelletje. De ontwikkeling van nieuwe doping gaat voort, de ontwikkeling van nieuwe opsporingsmethoden hobbelt daar achteraan.

Het feit dat de opsporing later plaats vindt, plus het feit dat de straf met terugwerkende kracht wordt toegepast, maakt dat op dit moment steeds meer het besef gaat groeien bij de sporters dat het geen zin heeft om doping te gebruiken: je valt altijd door de mand, hetzij nu direct of anders over een paar jaar wel.

Het is dus de preventieve werking die ervan uit gaat, daarom is het van belang dat sporters ook worden geschorst als ze in het verleden doping hebben gebruikt.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat is terecht... Er wordt zoveel gerotzooid met dat spul en het is zo achterlijk en zo oneerlijk voor die dat niet nemen... en wat nu met deze jongen? http://www.nu.nl/sport/2100663/frank-vandenbroucke-overleden.html ... Hij neemt zulke risico´s om maar de beste te zijn met verboden middelen, dat is toch te gek voor woorden...

Nee ik vind het helemaal terecht... Het is diefstal van uitslagen... Je steelt de eerste plek van een wedstrijd... Nee hoor... schorsen, ook na twee jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is dat. +1
Nee dat is niet absurd, dat is terecht..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is dat +1
Gewoon terecht, hij wist van te voren dat hij een strafbaar feit ging plegen. En ook nog eens een soort heeft gebruikt wat ontraceerbaar zou zijn, dus als hij dacht om hier mooi weg kon komen heeft hij zichzelf mooi bij de veter.
Ook al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet absurd. Het alternatief is namelijk dat je iemand die doping heeft gebruikt, beloont voor het feit dat het hem gelukt is om het twee jaar lang geheim te houden.

Dat je niet direct gepakt bent, betekent niet dat dopinggebruik ineens acceptabel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
terecht +1