Ik wil graag beginnen met wielrennen en ben bijna 14 kan dat dan nog?

En wat voor fiets moet ik kopen? En hoeveel kost wielrenner gemiddeld per jaar?

Toegevoegd na 23 uur:
Btw, wat is een goed merk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Het is nooit te laat om te beginnen met iets wat je leuk vindt/lijkt!

Als ik jou was zou ik je daarover verder laten informeren bij een wielrenvereniging, die weten precies van hoe en wat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook op m'n 13e begonnen met wielrennen! Wielrennen kost niet veel per jaar; af en toe onderdelen voor je fiets, en wat kleding. Fietsen en kleding heb je in alle prijsklasses. Voor een goede race-fiets betaal je al snel €1000. Shirtjes en broekjes zitten rond de €60 per stuk, klik-schoenen rond de €100.

Toegevoegd na 56 seconden:
Je betaald dus alleen aan het begin een hoog bedrag.

Toegevoegd na 14 uur:
Het merk Giant heeft veel verschillende prijsklasses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat je je fiets altijd goed onderhoud. Dus na elke lange rit, de poetsdoek dr over, bandenspanning altijd goed houden en je ketting goed vet houden, scheelt veel kosten per jaar.
Ook raad ik je aan om gewoon via bijv. Marktplaats een fiets te kopen, ipv meteen de hoofdprijs. Heb ik ook gedaan en fiets er al 3 jaar met veel plezier mee.
Wel belangrijk dat je je juiste framemaat voor jezelf weet. Dit kan je zelf berekenen of gewoon de fietsenmaker laten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nooit te laat om met fietsen te beginnen.
Maar test van te voren dat je het leuk vindt. Als je nu nog twijfelt kan je beste een fiets kopen van rond 500 euro. Maar als je nu al zoiets hebt ik wil een echte wielren fiets Dan is het beter rond een prijs van 1200 euro. Daar kan je dan echte wielrenwedstrijden mee doen. Het is ook leuk om een keer mee te doen met een wielrenvereniging mee te fietsen.
Het kopen van de fiets is het duurst. Maar je moet je fiets altijd goed onderhouden. Dat schilt namelijk ook veel in de kosten. Want bijvoorbeeld met het verwisselen van wiel kan dat al 80 euro kosten.
Goede merken zijn bijvoorbeeld merida, giant, cube, trek.
Maar zo kan de ene fiets betere remmen hebben maar dan weer slechtere schakelsysteem.En bij sommige fietsen/merken is dat weer andersom. Vraag dan in de winkel naar jou belangen.

veel fietsplezier !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey ik begin nu ook pas en had deze vraag ook al gesteld als je prof wilt worden kan dat nog makkelijk evans is ook pas op 14 jarige leeftijd begonnen tip: bij mijn vraag staan ook goeie antwoorden