Kan ik een groter tandwiel op een 3 versnellingsnaaf zetten?

Ik heb 2 Puch vouwfietsen met 3 versnellingsnaaf. De versnellingen liggen echter zo rot, dat ik eiegenlijk een groter tandwiel wil monteren. Is dat mogelijk?

Toegevoegd na 1 uur:
stom stom, ik bedoel natuurlijk een kleiner tandwiel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is de klacht en wat wil je bereiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dat kan natuurlijk ook hoeveel tands tandwiel zit er nu op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tandwiel aan de voorkant kun je wel veranderen maar dan heb je natuurlijk wel een langere ketting nodig.

Antwoorden (1)

Zeker kan je een groter achter tandwiel monteren. Dan fietst de fiets in alle versnellingen lichter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct antwoord. Zo heb ik nl. een kleiner tandwiel laten monteren. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleiner tandwiel op een 3 versnellingsnaaf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan! Tandwielen zijn er van 15t tot 24t doorgezet of platte tandwielen.