Hallo ik ben 14 jaar en ik begin nu pas met wielrennen ben ik te laat begonnen om bijvoorbeeld prof te worden en grote ronders te rijden ?

En ook heb ik klompvoeten, dat is een aandoening aan je voeten waardoor je achillespezen kleiner zijn en bij een operatie zijn verlengt waardoor ze zwakker zijn dan bij andere zijn deze spieren belangrijk voor wielrennen en ik heb trouwens een goed doorzettingsvermogen en ben er niet slecht in ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Kimath
12 jaar geleden
Gewoon zorgen dat je er lol in houd en doorzetten. Je ziet vanzelf wel waar je komt, laat niemand je tegenhouden als je zelf iets wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig hou ik ook van die instelling maar ik wil weten of er kans is dat ik dat haal
anneliez
12 jaar geleden
Misschien kan een sportarts je meer vertellen over klompvoeten en wielrennen
succes

Het beste antwoord

Haha ik ben nu ook 14 en ik ben ook dit jaar pas begonnen. Zag gister Cadel Evans, die heeft tot zijn 14e niet eens een fiets gezien daar in Australie! Hij is ook op zijn 14e/15e pas begonnen!
Het is zeker niet te laat.
Suc6 hè!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat ben je niet kwa leeftijd, de tourwinnaar van de tour de france had nog nooit een fiets gezien voor zijn veertiende dus alles kan. Gewoon veel trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien er 1 seconden tussen zijn en mijn antwoord zat en er een totaalandere regel staat (met de zelfde uitkomst) zal kopieren wel meevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weten jullie hoe het zit met de kuitspieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee, dat zal je met een arts of fysiotherapeut zelf dienen te bespreken, is natuurlijk ook voor iedereen weer anders.
Er is in het dames circuit zelfs iemand die pas na haar 30e aan een profcarriere op de fiets begon.
(Marijn de Vries).

Te laat ben je dus zeker niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dat is wel erg laat jah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar weet je ook hoe het zit met de kuitspieren
Mooie leeftijd om te beginnen, absoluut niet te laat. Ik ben zelf 20, maar ik zou er nu ook nog mee kunnen beginnen. Waarom? Omdat ik een goede conditie heb en fysiek sterk ben omdat ik veel sport. Als dat het geval is kun je op je 30ste nog beginnen met wielrennen. ;)