Hoe werkt een "treintje" nou precies bij wielrennen? De "sprinter" moet immers even veel fietsen als zonder treintje dus hoe helpt het de sprinter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Een treintje brengt de sprinter in de juiste positie, trekt de snelheid aan en op het laatste moment zet de sprinter vervolgens de eindsprint aan. Op het moment dat de sprinter het treintje verlaat komt hij in de wind ( rijwind en/ of tegenwind) en zal dus extra arbeid moeten verrichten. Vandaar dat de sprinter zo lang mogelijk in de trein wil blijven zitten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
picobello!

Andere antwoorden (1)

Dat komt doordat het ''treintje'' de sprinter uit de wind houdt zodat hij minder snel moe word en zo zijn energie kan besparen voor het sprinten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap die min niet. +