Hoe kan je fietsspieren trainen voor beklimmingen, als je middenin de polder woont en geen hometrainer hebt?

We gaan op fietsvakantie in Spanje, en dachten dat we wel wat training konden gebruiken. Langere afstanden fietsen wel wel (tussen de 100 en 130 km op een dag), maar bij ons in de buurt is alles plat. Op her en der een dijk, een brug of een duin na, natuurlijk.

Toegevoegd na 7 minuten:
En ik zoek naar een mogelijkheid die niet inhoudt 'ga naar een sportschool'......

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat je daarvoor niet speciaal hoeft te trainen als:
- je een lange tocht maakt
- je begint in een licht heuvelend gebied en geleidelijk aan steiler gaat klimmen.
Ik ben een paar keer vanuit Nederland naar Noorwegen gefietst. Na de heuveltjes in Denemarken en de heuvels in Zweden waren we sterk genoeg voor de Noorse bergen.

Voordeel is ook dat je geleidelijk kunt wennen aan het afdalen met een fiets vol bagage (als dat het geval is).

Als je in de Pyreneeen of een van de Sierra's rechtstreeks uit de bus op de fiets wilt stappen, is dat een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als er een sportschool in de buurt is dan is dat een goeie oplossing.Daar kun je naar hartelust op de fiets trainen,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de polder waait het toch wel? Vaak tegen de wind in fietsen, dat is net zo iets als een heuvel nemen. Of met de handrem een beetje aan :-) (Ik zit hier in het bergachtige achterland van Málaga, met uitzicht op een > 2.000 meter berg ... die zou ik niet graag met de fiets nemen. Lopen is hier al zwaar. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gebieden rondom Arnhem en Nijmegen zou je eens kunnen proberen. En anders een fietsweekend in Valkenburg. Als je het op één dag red fiets je een keer of drie tegen de Cauberg op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een goed plan.
Lekker tegen de wind in fietsen in 't open land en je net in gedachten inleven of je 'n berg of klim op rijdt met de op dat moment aangepaste versnelling..