Hoe werkt de Tour de France of wielrennen in zijn algemeen?

Dus hoe werkt dat precies met ploegen en ploegbazen, wordt er gewerkt met wat je in de formule 1 teamorders zou noemen? Is er maar een renner in een team die kans maakt? Dus hoe werkt het spelletje voor een leek uitgelegd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Elk team heeft een kopman (of 2) die voor het klassement gaat. Dit is de beste tijd na alle 21 etappes. Ook hebben veel teams een sprinter mee voor de vlakke etappes. Verder bestaat het team uit knechten oftuwel helpers voor de belangrijke mannen. Deze haalt bidons, eten , zorgt dat ze uit de wint fietsen en goed van voren zitten. Teamorders zijn dus met vlakke ritten de sprinters zo goed mogelijk afzetten voor de sprint, en met bergetappes zorgen dat je kopman niet achterop raakt. Simpel gezegt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ieder teamgenoot maakt kans om te winnen. Maar elk team heeft meestal 2 of 3 mensen die echt voor de winst gaan (etape winst, berg etape winst, classement winst)

de rest van het team helpt hierbij, bijvoorbeeld door constant het kopwerk te verrichten, door drinken te halen, etc.