Waarom zien we Michael Rasmussen nooit meer terug in het wielerpeloton?

Heel veel wielrenners die geschorst waren voor het gebruik van doping, die zie je terugkeren in het peloton. Maar Rasmussen, die nooit doping gebruikt heeft, maar alleen heeft gelogen over zijn verblijfsplaats, zien we nooit meer terug. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Sinds dit jaar fietst hij weer. Hij heeft zijn eigen ploeg opgericht.

hij heeft mee gedaan aan de ronde van Servië.

===
Na zijn schorsing
Na zijn schor­sing hoop­te hij ei­gen­lijk weer di­rect aan de slag te gaan, een ploeg vin­den was voor Ras­mus­sen ech­ter niet goed te doen. In eer­ste in­stan­tie zou hij te­ke­nen voor Ce­ra­mi­ca Fla­mi­nia, dit ging ech­ter niet door. In ja­nu­a­ri 2010 te­ken­de Ras­mus­sen een con­tract bij de Ita­li­aan­se ploeg Miche. Hij had ge­hoopt terug te keren op het hoog­ste ni­veau maar dit was ech­ter niet mo­ge­lijk want veel ploe­gen durf­den het vol­gens hem niet aan. Hier­op richt­te hij een eigen ploeg op, die ge­spon­sord werd door de Deen­se ont­werp­ster Chris­ti­na Hembo. Voor 2011 kreeg zijn ploeg een con­ti­nen­ta­le li­cen­tie van de UCI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook erg jammer, maar vergeet niet dat hij ook al flink op leeftijd is. Hij is al 37 jaar oud en dan is het vaak tijd om op te stappen op dit hoge niveau.
+1
De ploeg waar hij nu voor rijdt heeft geen protour-licentie en ook geen wildcard om in de tour te mogen meerijden.
Het is voor hem moeilijk gebleken een ploeg te vinden die hem wilde hebben en die ook aan de Tour mee (mag) doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1