Hoe heet zo'n fiets zonder remmen?

Je hebt van die fietsen, ze lijken op wielrenfietsen, er zitten geen remmen op, je moet dan remmen door het wiel gewoon te blokkeren door te stoppen met trappen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel ooit van gehoord, maar niet echt een naam. . . Gewoon fietsen zonder remmen?

Het beste antwoord

Jij bedoelt een baanfiets, of "fixed gear" speciaal voor een daartoe ontworpen wielerbaan.

Ik heb een link toegevoegd naar een afbeelding en naar een stukje op wikipedia.

"De baanfiets is sinds zijn ontstaan in principe niet veranderd, zo zijn er geen remmen, versnelling en freewheel."

"Baanwedstrijden worden verreden op een speciaal hiervoor gebouwde ovale piste, de renners rijden in de regel op een baanfiets. Zomerbanen (in openlucht) hebben een lengte tussen 225 en 550 meter, winterbanen (overdekt) zijn doorgaans 250 meter lang, maar in het geval van een Olympische baan is de afstand altijd 250 meter en meestal overdekt. De helling in de bochten is ongeveer 33 graden."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje! die zocht ik! de Fixed Gear!

Andere antwoorden (2)

Misschien bedoel je een doortrapper.
Anders is het de anticipering van een ongeluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een doortrapper maar er zijn ook baanfietsen. Die hebben ook geen remmen.