Waarom heeft Hong Kong een apart team op het WK baanwielrennen?

Op het WK baanwielrennen in Apeldoorn heeft Hong Kong een apart team terwijl er ook gewoon een team van China is. Waarom heeft Hong Kong een apart team en is dit altijd zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Hong Kong hoort tegenwoordig bij China, maar is heel lang, tot 1997 een Kroonkolonie van Groot-Brittanniè geweest, een min of meer onafhankelijke stadsstaat. Het is daarna teruggegeven aan China. Het is een heel andere, veel modernere stad dan de rest van China, en het heeft nog steeds bepaalde rechten die het daarvoor ook had. Met sportwedstrijden mag het nog steeds als apart land meedoen, hoewel het dus officieel wel weer bij China hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar is het niet beter voor ze als ze samen met China rijden en trainen. Of willen ze dit niet omdat ze voor hun gevoel niet bij China horen. een + voor het goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien trainen ze best samen. Maar Hong Kong is nogal rijk, en heeft dus zelf waarschijnlijk ook prima trainingsfaciliteiten.

Andere antwoorden (1)

Hong Kong is een afhankelijk land en kan dus afhankelijk meedoen aan het WK