Is 1x hardlopen en meerdere keren fietsen een goede combinatie om je conditie te verbeteren?

Ik fiets elke dag naar school en ik wil 1x in de week hardlopen, want ik heb weinig tijd, dus zou dit een goed schema zijn om mijn conditite te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
fremar
6 jaar geleden
hoe ver is dat fietsen?
Ritsuka
6 jaar geleden
Het is beter dan niks in elk geval :)
Ligt er aan hoe hard je fietst, is dit rustig of echt stevig doorfietsen?

Antwoorden (1)

Ervan uitgaande dat je op afstand van school woont, lijkt dit wel te kunnen werken.

Het beste is trouwens dagelijkse inspanning en dan bij voorkeur zoals wat je doet: naar school fietsen. Omdat het niet extra, maar normaal bij je leven hoort, zo houd je het ook vol.

-----Maar Niet Als Je Op Korte Afstand Van School Woont.-----

Het hoeft niet een hele lange rit te zijn, maar we spreken wel over verder dan om de hoek toch? :P

Succes met hardlopen!

Toegevoegd na 13 minuten:
Voorbeeld: Ik had vrienden die 's morgens 45 min. heen en 's middags weer terug in totaal 1,5 uur fietsten van huis naar school. Dat zet zoden aan de dijk. Wanneer je dan in 't weekend nog gaat hardlopen is dat prima.