Ik ben aan het hardlopen maar hoe maak ik een goede schema?

Ik wil goed beginnen met hardlopen maar ik weet niet precies waar je allemaal op moet letten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
7 jaar geleden
Waar ik zelf veel aan heb gehad is de iRun clinic van Run2Day: http://www.run2day.nl/beginnen-met-hardlopen-irun
Je loopt 1x per week onder begeleiding, krijgt tips, ze letten op je looptechniek, en je krijgt een schema. Het kost wel wat, maar je krijgt ook veel info, en een shirt en goodiebag aan het eind.

Antwoorden (1)

Ik heb bij de bron een linkje toegevoegd van een trainingsschema dat jou in 8 weken klaarstoomt voor een afstand van 4 mijl (ongeveer 6,4 kilometer). Ook als je nog nooit hardgelopen hebt.
Het is een goed schema, die ik zelf ook ooit heb gebruikt, dat helpt bij het opbouwen van je conditie. Het is erg belangrijk dat je je hier aan houdt!
Je ziet in het schema dat je de eerste week steeds 1 minuut mag rennen, en dan weer 2 minuten moet wandelen. Ook al kan je conditioneel meer aan dan 1 minuut rennen; doe dit niet!! De kans op blessures is dan enorm, omdat je lichaam het niet gewend is zo veel te gaan rennen in 1 keer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus je hebt hierin ook echt? wandelen, joggen en rustig lopen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
'joggen' en 'rustig lopen' is hierbij het zelfde, en betekent op een normaal tempo hardlopen; niet te hard van stapel gaan. Wandelen is wat je tussen het hardlopen door doet.